Zachęcająco o sztuce.

Nadszedł ten dzień kiedy wróciłam. Egzaminy napisane, stres minął, teraz tylko czekać na wyniki.
Wracam do blogowania! Na stałe, na dobre, regularnie z mnóstwem pomysłów i niespodzianką w zanadrzu, a dzisiaj o sztuce-pierwszy raz.



Gdzieś tam w mojej głowie zawsze świtało małe marzenie, aby przyjrzeć się bliżej sztuce, nie mówię tu o starodawnych obrazach prezentujących wielkich władców ubranych w rajtuzy, a raczej coś co wielu ludzi nie uważa za sztukę, a do innych przemawia. A mianowicie sztuka nowoczesna.
Ta wizyta oczywiście nie była moim pierwszym spotkaniem z tego rodzaju artem, a jednak Zachęta (galeria w Warszawie) mówi sama za siebie, po prostu nie można jej ominąć.


Na ten moment odwiedziłam 3 wystawy:
-'Byłem i czego Wam życzę' Henryk Tomaszewski
-'Bydło' Monika Zawadzki
-'Czar Warszawy' Paulina Ołowska

Wszystkie bardzo na czasie z dozą nowoczesności i własnej interpretacji.




Tu plakaty i rysunki z pierwszej wystawy. Henryk Tomaszewski był jednym z wybitniejszych twórców polskiego plakau, jego prace mają przesłanie razem z porządkiem i prostotą.


'Czar Warszawy'
Szczerze mówiąc ta jedyna wystawa nie przemówiła do mnie, jakoś po prostu nie mogłam nic w niej dla siebie odnaleźć, ni to sztuka, ni to coś inspirującego. Po prostu przemknęłam salami, przyglądając się kolejnym projektom bez większego entuzjazmu.


'Bydło' dużo czarnych, ogromnych form. Proste znaki dające przekaz no i przestrzeć. Zdecydowanie ogromny plus za przestrzeń, która nadaje sens wszystkim eksponatom.


Żeby wszystko jakoś zebrać chcę powiedzieć, że wystawy zdecydowanie zachęciły mnie do dalszego poznawania sztuki, choć może część z obrazów czy figur naprawdę była bez sensu to stojąc przed czymś takim naprawdę zatrzymujesz się i zaczynasz szukać drugiego dna. To dość interesujące przeżycie, polecam. Myślę, że sztuka nowoczesna odgrywa dość znaczącą rolę w naszym świecie, a jeśli jest jeszcze Polska to tym bardziej wypada choć rzucić okiem na rodzime możliwości. Kto z Warszawy polecam, kto nie i tak wpadajcie szczególnie w czwartki, kiedy wstęp do galerii jest darmowy :)


miłej nocki,

xxx
FF.



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! ;)
Z chęcią odwiedzę blog każdego komentującego jeśli takowy posiada.
No i miłego dnia ! :D

 

Translate