Latawiec vol.2, czyli moja relacja.

Witajcie,

niezmiernie długo zabierałam się za ten wpis, naprawdę nie jest łatwo napisać relację, do tej pory nie miałam jeszcze do czynienia z takim tematem,więc wybaczcie pewne niedociągnięcia.

Tymczasem, zapraszam na relację z niedawno zorganizowanego Warszawskiego TEDx, wszystko odbyło się dzięki 2SLO w Basenie (taki klub w Warszawie dla niewtajemniczonych-nikt tam nie pływał).



Powinnam zacząć chyba od tego, że ostatni piątek był jednym z najcudowniejszych dni w moim życiu, tak też powstała notka jak to jest spełnić marzenie. Tak, uczestniczenie w TEDach było na mojej liście marzeń. Oczywiście TEDx to nie to samo, ale pewną atmosferę mam już poznaną.
To konkretne wydarzenie opierało się na jednej ideii: Tell us about your springboard
Krótko mówiąć, wszyscy mówcy opowiadali o czymś co zmieniło, lub zmienia ich życia.
Mówców było dwunastu, nie będę rozwodzić się nad każdym z nich opowiem o moich ulubionych, tych którzy obudzili coś we mnie i naprawdę ich słowa do mnie dotarły. 

Plan your future - Wojciech Kowalski

Kto by pomyślał, że naszą przyszłość możemy planować tak samo jak pilot planuje swój lot szybowcem? Ta mowa była właśnie o przyszłości i szybowcach. Przemówiła do mnie dlatego, że chłopak który ją prezentował miał coś w sobie, coś co pokazywało, że to o czym mówi jest naprawdę tym czym kocha.

Confessions of an Oxford reject - Jan Bednarz

Luźny styl samego wystąpienia był zdecydowanie na plus. Mówca opowiadał o tym jak pewien rodzaj porażki (odrzucenie przez Oxford) przeistoczyć w osobisty sukces. I tu wysnuwa się przekonanie, że każda porażka gdzieś później jest sukcesem. Jeśli znajdziemy się w dołku, jesteśmy wystarczająco zdeterminowani i odważni, potrafimy się wybić i to nawet znacznie wyżej niż wysokość z której spadliśmy. Lekcja pokory czasem się przydaje.

Debating: Standing against - Łukasz Bartoszcze

Dużo o debatowaniu nie wiem, tzn. wiem tyle ile chyba każdy przeciętny człowiek. Mi osobiście debaty kojarzą się z wrzeszczącymi na siebie politykami, którzy za nic nie potrafią dojść do jednomyślnej decyzji. Ta mowa przekonała mnie, że debatowanie jest pewnego rodzaju sztuką i jest raczej umiejętną, delikatną perswazją i stawianiem właściwych argumentów, niż bezmyślnym krzykiem z nadzieją, że im głośniej tym bardziej się przebijesz. 

Why modern society needs philosophy, and why modern philosophy needs society? - Jerzy Gut

Kto w XXI wieku jest ściśle związany z filozofią? Można wymienić poszczególne jednostki, jednak gdy słyszymy pojęcie filozofia, najprawdopodobniej pierwsze co przychodzi nam do głowy jest starożytna Grecja, Platon, Arystoteles i in. filozofowie żyjący ogrom lat temu. Z tego powodu to wystąpienie naprawdę przypadło mi do gustu. Miło posłuchać o ludziach, którzy interesują się takimi tematami i z dumą o tym opowiadają. Jedno wywnioskowałam: Filozofia wcale nie jest nudna, ma więcej do czynienia z psychologią niż wcześniej mi się wydawało i jestem przekonana, że w najbliższym czasie przyjrzę jej się bliżej.

Dare to dream and do not be afraid to fall- Bartek Trzebiński

Może samo wystąpienie nie miało w sobie atmosfery z uwagi na dość powściągliwego mówcę, jednak słowa które przekazywał, historia którą opowiadał jest naprawdę bardzo dobrym przykładem marzeń, sukcesu i zmieniających życie decyzji. Chociaż prawda też jest taka, że ta mowa tak do mnie przemówiła z uwagi na podobną sytuację w jakiej się znajduję.


*mów narazie nie ma w internetach, jednak jak szybko się pojawią postaram się je tutaj podliknować, żebyście mieli okazję przyjrzenia się bliżej dlaczego Polacy też potrafią i wcale nie odstępują od międzynarodowych TEDowych standardów.


Snapchat opanował moje życie, no dobra jestem strasznie szczęśliwa, że dali nam takie identyfikatorki z informacjami o wydarzeniu. Super sprawa! Poza tym sama organizacja bardzo dobrze wypadła, jedzonko bardzo przyzwoite,a za darmowe lody w pudełeczkach ogromny plus! 

Tak na ostatnich parę słów powiem Wam, że uwielbiam takie inicjatywy, kiedy ludzie stwierdzają że warto szerzyć kreatywność, sukces i idęę i zabierają się do działania. Tacy ludzie napawdę są moim natchnieniem i inspiracją, więc do roboty kochani! Czas zdobywać szczyty.

Jakbyście chcieli dowiedzieć się więcej o minonym TEDexie, tutaj macie link do facebooka.

A na dniach pojawi się też relacja u Subtelnej, na którą z góry już serdecznie zapraszam.

xxx,
FF.

PS. Jestem z siebie dumna, bo jest to jedna z niewielu notek napisanych przed północą, musiałam się pochwalić, idzie mi coraz lepiej!












0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! ;)
Z chęcią odwiedzę blog każdego komentującego jeśli takowy posiada.
No i miłego dnia ! :D

 

Translate