Kwietniowy latawiec vol.1, czyli ulubione TEDy.

Witajcie,
oto mamy kwiecień czyli kolejny miesiąc z czterema postami Projektu Latawiec.
Marzec kręcił się wokół relacji, a kwiecień wokół idei,inpiracji i kreatywności.



Na dobry początek zaczynamy z inspiracją, czyli ulubione TEDy.
Dla osób, które nie są zaznajomione wyjaśniam: TED TALKS, są to przemówienia,prezentacje niezwykle inspirujących ludzi z całego świata, którzy posiadając pasję i chęć dzielnia się, opowiadają o swoim doświadczeniu setkom ludzi. (Nie przerażajcie się faktem,że nie znacie jezyka mnóstwo przemówień występuję w wersji z polskimi napisami)
Ja dzisiaj chciałam się z Wami podzielić moimi ulubionymi przemówieniami, takimi które w jakimś stopniu odmieniły moje życie:

1. How great leaders inspire action


Naprawdę,zdecydowanie moje ulubione przemówienie. Mówca jest niezwykle charyzmatyczny i doskonale wie o czym mówi. Ode mnie ogromny plus za teorię 'golden circle', po obejrzeniu tego TEDa od razu mam ochotę zabrać się do roboty i kreować mój sukces. Simon opowiada o zdobywaniu świata na przykładzie ludzi sukcesu i marek,które podbiły świat.

2. How schools kill creativity.


Co tu gadać? Dużo prawdy, jak w tytule opowieść o tym jak szkoły zabijają kreatywność, jak widać nie jest to tylko Polska przypadłość.

3. How to make stress your friend


Przemówienie tej psycholożki ze Stanfordu nie tylko odmieniło moje podejście do stresu,ale także sprawiło że zamarzyłam o studiowaniu psychologi na uczelni, gdzie ona uczy. Myślę, że jest to totalny must-watch dla wszystkich, którzy mają styczność ze stresem nawet w niewielkim stopniu. 
Naprawdę, myślę że to przemówienie sprawi że pomyślicie o stresie z zupełnie innej perspektywy.


4. A test for pancreatic cancer


Mając 15 lat wymyślić obiecujący test, który pozwala skuteczniej i taniej zdiagnozować raka trzustki już w jego wczesnym stadium? Chłopak jest dla mnie ogromną inspiracją. 

5. Printing a human kidney


Idea, która może odmienić świat na tym wystąpieniu dowiadujemy się o drukowaniu organów jako przyszłościowym rozwiązaniu. Biorąc pod uwagę jak dużo ludzi potrzebuje przeszczepów, a jak mało dawców jest na świecie drukowanie narządów byłoby bardzo mile widziane.



6. How to start a movement


W tematyce rozwojowej, bardzo krótki ale dosadny filmik prezentujący mechanizmy zapoczątkowywania jakiegoś działania. Na podstawie 3 minutowego wideo mówca opowiada nam jak zacząć działać i sprawidź aby ludzie podążali za nami.


7. A 12 year old app developer


Ten dwunastoletni chłopak jest kolejnym moim idolem, zaznajomiony z językami programowania stworzył już parę aplikacji i gier. Kiedy inne dzieciaki w jego wieku bawią się i grają on zaczął te gry robić. Godne podziwu i pełnego szacunku.

*dla bardziej zainteresowanych tu dalsza historia chłopaka, czyli co się z nim stało po przemówienu.


To by było na tyle, liczę że dodałam wam skrzydeł i inspiracji.

Miłego wieczoru,

xxx,
FF.


0 komentarze:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz! ;)
Z chęcią odwiedzę blog każdego komentującego jeśli takowy posiada.
No i miłego dnia ! :D

 

Translate